W sieci lapbookowe szaleństwo trwa od
dawna, w końcu dopadło i nas. Dopiero stawiamy pierwsze kroki, ale
coś czuję, że taka metoda powtórzenia zagości u nas na dobre.
Na pierwszych zajęciach
powtórzeniowych zabraliśmy się za wykonanie własnych lapbooków.
W środkowej jego części znalazły się zwroty komunikacyjne, a po
bokach okienka z zagadnieniami gramatycznymi.
Na kolejnych zajęciach korzystaliśmy
z naszych książeczek samodzielnie lub w parach (uczniowie losowali
wzajemnie swoje „fryteczki” i powtarzali komunikację). Gdy
podczas wspólnych ćwiczeń uczeń miał jakąś wątpliwość, nie
musiał już kartkować podręcznika, ćwiczeń, czy zeszytu
- zaglądał do swojego lapbooka.
Plusy powtórzenia w formie lapbooka:
- już podczas jego tworzenia uczniowie powtarzają materiał (niczym podczas pisania ściąg!)
- wszystkie niezbędne informacje zebrane są w jednym miejscu, nie ma potrzeby rozkładania podręczników, zeszytów ćwiczeń i zeszytów przedmiotowych, żeby powtórzyć wiedzę do klasówki
- można korzystać z niego na lekcji jak i w domu
- motywacja do nauki wzrasta - nauka staje się przyjemniejsza
- kreatywność uczniów zostaje pobudzona
- nie ma ryzyka, że jakieś treści zostaną pominięte
- uczeń może mieć wpływ na to, co znajdzie się w jego lapbooku – ma możliwość kierowania swoim procesem uczenia się (więcej na ten temat tutaj)
- można dokładać kolejne informacje lub stworzyć całorocznego lapbooka
- jest to idealny pomysł na powtórkę z każdego przedmiotu
Mam taki plan, aby w przyszłości
stworzyć w klasach lapbookowy projekt – po każdym rozdziale
będziemy dokładać kolejne informacje do jednego wspólnego
klasowego lapbooka w wielkim formacie.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz