sobota, 20 stycznia 2018

Imperativ i fidget spinner w akcji

Przygotowując się ostatnio do zajęć i zastanawiając się, jak szybko i atrakcyjnie dla uczniów powtórzyć tryb rozkazujący, zawiesiłam wzrok na leżącym na półce fidget spinnerze. Bingo! Trzy „ramiona”, trzy sposoby tworzenia Imperativu – takie skojarzenie od razu przyszło mi do głowy. Postanowiłam więc po raz kolejny wykorzystać tę zabawkę do celów edukacyjnych. Przygotowałam koło, na którym umieszczone zostały imiona wszystkich uczniów:


Teoretycznie nie należy kręcić spinnerem zbyt mocno, gdyż czas do jego zatrzymania może wynieść nawet 5 minut (sprawdzałam!) – jednak można z tego wyciągnąć korzyści. My, na przykład, tworzyliśmy zdania w czasie przeszłym z użyciem naszych czasowników aż do momentu zatrzymania całego ustrojstwa.
Fidgetów wraz z kołem z imionami można użyć jeszcze np. do dobierania uczniów w pary, trójki, bądź do wyłaniania pojedynczych osób w zależności od tego, ile wskaźników dokleimy.
Po raz kolejny zadziwiło mnie, jak takie małe rzeczy mogą wpłynąć na motywację i zaangażowanie dzieciaków. Dzięki temu urozmaiceniu nie mogły się one doczekać swojej kolejki, by móc udzielić odpowiedzi i samodzielnie zakręcić naszym „kołem fortuny” :-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz