sobota, 20 stycznia 2018

Modulator głosu (Voice changer) jako motywacja do mówienia na zajęciach języka obcego

Jak zachęcić nawet najbardziej małomównego ucznia do wypowiedzi w języku obcym? Sprawić, aby mówienie nie było stresujące, a atrakcyjne i przyjemne.

Od jakiegoś czasu miałam zainstalowaną aplikację „Voice changer with effects”. Pobawiłam się tym narzędziem kilka razy i jakoś o nim zapomniałam. Kiedy omawialiśmy z klasą IV ostatni temat z pierwszego rozdziału podręcznika „Mach mit 1 neu” i zobaczyłam towarzyszące tej lekcji roboty, od razu pomyślałam – to jest ten moment.


Zwłaszcza po zobaczeniu jednego z zadań – zaprogramuj swojego robota. Zamieniłam zwykłe ćwiczenie na wypowiedź ustną w emocjonującą zabawę modulacją głosu.


W aplikacji mamy możliwość nagrania swoich wypowiedzi i odsłuchania ich w zmodyfikowanej wersji – od szalonej wiewiórki poprzez demona aż po… robota! Strzał w dziesiątkę :)


Dzieciaki miały niesamowitą frajdę – każdy chciał spróbować nagrać kilka zdań o sobie, by potem odsłuchać robotyczną wersję siebie.
Posłuchajcie, jakie efekty można osiągnąć:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz