sobota, 20 stycznia 2018

Herzlich willkommen! Blog (nie tylko) dla nauczycieli j. niemieckiego.

Witajcie!
Przyszedł czas i na mnie.
Nazywam się Ania Ząbecka i jestem nauczycielką języka niemieckiego w szkole podstawowej, gimnazjum i liceum – niezły miszmasz, prawda? Wymaga to ode mnie (jak i od innych nauczycieli) nie lada pomysłowości i elastyczności. Jak poprowadzić lekcje w tak zróżnicowanych grupach, żeby a) nie zanudzić się b) nie zanudzić uczniów c) nauczyć ich jak najwięcej? Przede wszystkim skupiam się w mojej pracy na „odkserówkowaniu” zajęć. Nie ma nic nudniejszego niż uzupełnianie ćwiczeń jedno po drugim. Uwielbiam przenosić te ćwiczenia na inne formy pracy – różnorodne gry, zalaminowane karty, multimedia, zabawy ruchowe. Moi uczniowie często wcielają się w rolę nauczyciela i sami tworzą materiały, którymi później się wymieniają. Najważniejsze chyba jest to, że obu stronom sprawia to niemałą frajdę!
Pomyślałam, że warto stworzyć miejsce, w którym podzielę się moimi sposobami na język niemiecki. To tyle z obietnic, na resztę przyjdzie niebawem czas.
Ninieijszym uwalniam swoje szuflady, pudełka, segregatory, zakładki i foldery w komputerze!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz